woensdag 3 juli 2013

Anders?

Afgelopen maandag had ik de laatste cursusdag van mijn cursus mindfulness.

Acht weken lang en door pinkster en de paasdaagjes duurde de cursus wat langer, met thuiswerk wel te verstaan. Ben er open minded in gegaan en zie wel wat ik tegen kom en wat me te wachten staat. Het was een intensieve cursus met iedere dag thuis verder weken met meditatie, yoga, bodyscan. Om je zeg maar uit de automatische pilootstand te krijgen.

Op sommige momenten best confronterend. Maar al met al heb ik toch wel meer inzicht gekregen, me bewuster geworden van dingen die ik doe of niet doe. En mij op een andere manier laten kijken naar pijn, emoties, boosheid, meer zonder oordeel, zonder dat je het meteen wil veranderen. Het was best een mooie investering in mezelf zeg maar. Maandag de laatste dag kregen we een mooie gedicht mee. Ik deel jullie hem even vond hem wel mooi.

Daarbij nog wat foto's die ik van de week heb gemaakt.

Het gedichtje:





6 opmerkingen:

  1. Het klinkt leerzaam en het is best goed om eens met een andere bril naar zaken of naar jezelf en anderen te kijken. Dat mooie gedicht heb ik ook al heel lang in een post klaar staan, maar bij mij gaat ie verder en komen er nog een aantal zinnen achter aan.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel benieuwd hoe het gedicht verder gaat..... maar goed uit je comfortzone, open blik naar dingen blijven kijken dat is wel wat ze je meegeven

      Verwijderen
  2. Een heel mooi gedicht, en zo waar...
    En je foto's zijn ook mooi Monique, fijn dat we daar weer van mogen genieten. Want ik ben ook fan van jou huis.

    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedicht, sfeervolle foto's heb je gemaakt.

    Fijne dag, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar als ik buiten mijn cirkel durf te kijken...
    Loslaat wat ik altijd heb gedacht en geloofd
    en niet doe wat ik altijd heb gedaan...
    Dan zal ik zien wat ik nog nooit heb gezien,
    dan gaat er een wereld voor mij open!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi blog heb je! je hebt er een nieuwe volger bij :-)

    groetjes Debby
    Happy Living

    BeantwoordenVerwijderen