zaterdag 3 augustus 2013

Pruimentijd

Rond om ons huis hebben we een oude boomgaard. Het is bijna pruimentijd.

Nou ja bijna. Rijp zijn er hoog uit een paar... Maar ik denk dat ik ze toch vandaag of morgen al uit de boom pluk, ik laat ze wel verder rijpen op een schaal. Het zijn echt enorme wespenlokkers al dat vallende fruit van de bomen.

De grootste boom is een suikerpeer... echt een melig geval. Dus ze vallen meestal op de grond en dan barst het van de wespen. Het is nu overigens nog rustig, vandaag de eerste wesp gezien. Las laatst dat je suikerperen ook als ze nog niet helemaal rijp zijn als stoofpeer kunt gebruiken. Ze zijn alleen super klein... Ik heb het van de week geprobeerd. Maar de echte blijven lekkerder.

We hebben twee pruimen bomen in de tuin, eentje is echt overheerlijk geeft grote super lekker pruimen en eentje wat kleinere pruimen... het is een beetje een zuurpruim... Ben gek op pruimen, maar deze valt tegen. Maar hij is wel lekker in pruimentaart.

Omdat we nog buiten bezig zijn, denk ik morgen maar de pruimen te plukken om niet al te veel last te krijgen van wespen.

Heb vandaag al wat geplukt. Er waren maar een paar echt rijp, daar een lekker kruimeltaart van gemaakt. Dan is die zuurpruim echt wel lekker!!

2 opmerkingen:

  1. Leuk een oude boomgaard in je tuin.
    Pruimen...ik ben er ook gek op, er een taart van maken is een goed idee.
    Mooie fotocollage's heb je ervan gemaakt.

    Fijne Zondag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk al dat fruit uit eigen boomgaard.
    En die zuurpruim is vast al op....
    Mooie foto's van je eigen fruit.

    Fijne zondag
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen