woensdag 20 januari 2010

Lekker bij de kachel





Een van onze favorieten bezigheden zo in deze donkere daagjes, is 's avonds heerlijk bij onze houtkachel zitten. Als Frank thuis komt schenkt hij meestal wel een wijntje in... probeer het door de week te laten, maar ach als hij dan zegt je leeft maar 1 keer... dan denk ik vaak ach geef me er ook maar eentje. Alleen funest vooral voor het eten, dan kachel je werkelijk helemaal in. Dan moet ik nog aan het eten beginnen of het staat al in de oven van de AGA (gelukkig heeft die geen tijdsdruk, easy going zeg maar)... vervolgens ook funest ons bed (red. we slapen nog steeds achter de keuken, wij hebben geen slaapkamer)... om dat rossig met volle buiken neer te ploffen en vervolgens ergens midden in de nacht klaar wakker te worden... kacheltje maar weer aan en goed voor heleboel gespreken tot diep in de nacht, van duizend en één plannen die we nog allemaal hebben, waarvan ik me soms afvraag of de dagen niet te kort zijn voor ons met al onze plannen... van de week werd ik er helemaal melig van... lang leven een boerderij, je komt echt tijd te kort om alles te realiseren. En ach denk ik dan wat maakt het uit, we doen wat we doen kunnen en anders maar niet en genieten we lekker bij ons kacheltje!

10 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk...lekker genieten en leuke plannen maken, maar als het allemaal niet meteen lukt, is er geen man overboord! Dan neem je gewoon nog een lekker wijntje hi hi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOh ik herken me helemaal ik jouw verhaal hier boven, wij hebben ook een heerlijke ronde Deense kachel, glaasje rode erbij..... Maar ik heb een privevraagje aan jouw, misschien wil je even mailadres mailen op bellavien@hotmail.com Ik zag nml. een foto en ik wilde daar wat over vragen ;)

    liefs bellavien ooojaa hahah... heerlijke sfeerfotos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, ooit komt alles klaar en dan kijk je er weer op terug van "Dat hebben we maar mooi gedaan" En dan drink je je wijntje op de slaapkamer.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig verhaal heb je,en dat zo bij de gezellige houtkachel,het is net of ik erook bij zit haha,alleen hoef ik geen wijntje,want na ontzettend veel pogingen om het te leren drinken omdat ik de glazen zo leuk vind,krijg ik het niet weg,fijne avond,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben hier een gezegde thuis.. Alles wat je aan je lijf tegoed doet,
    is niet weggegooid.
    Die houden we er al jaren in. Geniet nou maar
    Heerlijke foto's .
    Lieve groet Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie avonden klinken heel gezellig!!! Genieten hoor zo 's avonds bij de houtkachel. Dat is samen met een AGA of Boretti fornuis ook nog een van mijn wensen!
    Een gezellige avond!

    groetjes van Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er gezellig uit bij die houtkachel !
    En ja , je moet ook genieten van het leven.
    Heerlijk met een wijntje en dan plannen maken,
    doen wij ook, maar ik neem dan een porto.

    Nog gezellige uurtjes bij de kachel,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me zo gezellig bij de houtkachel, wijntje erbij en dan lekker plannen maken.
    Heerlijk genieten zo met de kou buiten.
    Fijne dag,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De gezelligheid spat hier van het scherm af, ik voel de warmte en ruik het vuur zeg maar..Ik hou helaas niet van wijn maar zoals jij jullie gezelligheid omschrijft zou ik er zo ééntje mee drinken....

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De warmte en gezelligheid komt me tegemoed bij het zien en lezen van je post.
    Zo'n kachel en de Aga geven echte warmte veel lekkerder dan een cv.
    Het is juist leuk om in een huis te wonen waaraan nog van alles moet gebeuren.
    Dat is de charme van het landleven toch???
    En dan een wijntje erbij,
    Proost
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen